Čokoládový dort

By 4:33

Tenhle dort jsem dělala, než k nám na návštěvu přijela Aji. Víte co je ze všeho na světě nejhorší? Mít kamarádku, která v podstatě nic nejí. A to jsme měli plnou ledničku jídla. Moje ostuda nebo její?!?

Tak doufám, že aspoň můj jarní výtvor ji trošku uspokojil. 

Na korpus budeme potřebovat: 
  • jedno balení lepších čokoládových nebo karamelových sušenek (já použila čokoládové) - asi   200 g
  • 30 g cukru krupice
  • 80 g másla
Postup: 

Sušenky rozemeleme nadrobno. Jelikož na kolejích nemám mixér, tak jsem si musela vystačit jinak. Věřte mi, že pár sáčků a prázdná flaška od vína poslouží skoro stejně dobře jako jakýkoli výtvor moderní technologie.
Sušenky smícháme s cukrem a rozpuštěným máslem. 
Mezitím si vyložíme dno dortové formy pečicím papírem. Z připraveného sušenkového těsta potom pomocí sklenice tvoříme korpus. (Postupujeme od středu ke krajům a pomalu udusáváme).
Korpus dáme péct do předem vyhřáté trouby asi na 200°C na zhruba 30 minut.

Náplň:
  • 400 g kvalitní hořké čokolády
  • 250 ml minimálně 30% smetany
  • 1 balíček marshmallows - asi 100 g
  • špetka soli
Postup:

Čokoládu nalámeme na kousky a dáme do kastrůlku. Přihodíme marshmallows a přilijeme smetanu a vše trošku osolíme (vynikne tak čokoládová chuť).
Celý kastrůlek ponoříme do vodní lázně a počkáme, než se nám všechny ingredience nerozpustí a nespojí dohromady.
Jakmile máme hotovo, hmotu nalijeme do upečeného korpusu a dáme ztuhnout do lednice nejlépe přes noc.

Hotový dort poprášíme cukrem a zdobíme dle libosti. Já použila lentilky, ale dort je skvělý i s ovocem - zkuste třeba jahody nebo maliny.


Dobrou chuť!
ČAUKIMŇAUKI


0 komentářů

Děkuji za Váš komentář!