Pečená kuřecí stehna a mangové čatní

By 13:50

Je neděle a to u nás doma znamená, že na oběd máme vždycky maso. Přestože jsme všežravci, tak maso se u nás jí jen sporadicky. Nepřijde mi to ani zvláštní, jsem na to zvyklá už odmalička. Přemýšlela jsem, co teda udělám, a napadly mě jenom dvě možnosti - pečené kuře anebo plněné kuřecí kůže podle receptu Ládi Hrušky.
Do včerejšího večera jsem netušila, že někdo jako Láďa vůbec existuje a že by někdo takový existovat mohl. Ještěže mám tak skvělé kamarádky, od kterých se vždy dozvím něco nového. Tímto díky!
Ale konec ironie.
Nejsem zrovna fanouškem kuřecích pokrmů, ale pečené kuře, to neodmítnu nikdy! Zvláště když je tak šťavnaté jako tohle.
Mimochodem, už jste někdy jedli čatní? A víte vůbec, co čatní je? Čatní pochází z Indie, kde slouží jako základní dochucovadlo téměř každého jídla. Je to hustá omáčka, kterou můžeme udělat z jakéhokoli ovoce. Mám na něm ráda tu pestrost chutí - zároveň sladké, slané, kyselé i ostré. (Měly by se do něj dávat i hrozinky, ale v naší rodině je celá moje generace bytostně nesnáší. Proto je s radostí vynechávám).

Věřte mi, celé je to jedna velká mňamka.



Pro 4 osoby budeme potřebovat:

  • 4 kuřecí stehna
  • 8 středních brambor
  • 2 mrkve
  • půlku celeru
  • jeden citron
  • 100 g másla
  • 100 g anglické slaniny
  • 6 stroužků česneku
  • pár snítek tymiánu
  • sůl, pepř a olivový olej 
Postup:

Nejdříve si dáme předehřát troubu asi na 220 °C.
Připravíme si ochucené máslo a to tak, že smícháme máslo, tymián, nastrouhanou citronovou kůru, na malé kousky nakrájenou slaninu a tři prolisované stroužky česneku. Ochutíme ho pepřem a solí. 
Kuřecí stehna si jemně osolíme. Pod kůži natlačíme ochucené máslo a zbytek rozetřeme po stehnech. 
Brambory necháme i se slupkou. Pečlivě je ale omyjeme a nakrájíme na čtvrtinky. Celer i mrkev oloupeme a nakrájíme na zhruba stejně velké kousky. Maso vložíme na pekáč, pod něho dáme tlustý plátek citronu (ten maso krásně provoní) a kolem něho naskládáme zeleninu. Zeleninu osolíme, opepříme a zakápneme olivovým olejem.
Zbylé tři stroužky česneku oloupeme, jemně rozdrtíme plochou nože a přidáme k zelenině. Přihodíme ještě pár snítek tymiánu. Můj tip: když potřete tymián troškou oleje, tak se nepřipálí.
Pečeme asi na 200°C zhruba hodinu a půl až dvě hodiny dokud maso i zelenina není dozlatova.



Na čatní budeme potřebovat:
  •  mango
  • 2 středně velké červené cibule
  • 3 stroužky česneku
  • 2 čajové lžičky dijonské hořčice
  • 5 polévkových lžic cukru
  • 5 polévkových lžic vinného octa
  • zázvor 
  • hřebíček
  • skořici
  • mleté čili nebo čerstvá čili paprička
  • sůl a pepř
  • kdo má rád hrozinky, přidá jich asi plnou hrst
Postup:

Nejdříve oloupeme a nadrobno nakrájíme mango. To samé uděláme s cibulí a vše hodíme do hrnce. Přidáme prolisovaný česnek, hořčici, cukr a ocet. Ochutíme podle našich chutí - já mám ráda čatní ostřejší, takže jsem dala na jemno nastrouhaný kus zázvoru velikosti palce, 3 hřebíčky, půl čajové lžičky mleté skořice, půl čajové lžičky mletého čili a špetku soli a pepře.
Celou směs necháme probublávat na nejnižším stupni asi hodinku. Občas promícháme, aby se nám čatní nepřipeklo ke dni hrnce. Necháme vychladnout a plníme zavařovací sklenice nebo cokoli, v čem můžeme čatní uchovat.

Dobrou chuť!
ČAUKIMŇAUKI





0 komentářů

Děkuji za Váš komentář!