Pusinky

By 10:07

Dneska jsem přijela nakrátko zase zpátky domů. Užívám si poslední chvilky nicnedělání, než mi příští týden začne koloběh práce a školy. Doma je vždy skvěle, i když maminka se už očividně těší, až zase odjedu. Ale hlavně - doma je trouba! Takže můžu upéct něco, u čeho zvládnu ovlivnit teplotu. (Hurá)!
Z tohoto důvodu jsem se rozhodla upéct pusinky. Nikdy jsem jim nepřikládala nějaký zvláštní význam. Vždycky mi přišly obyčejné a tak nějak jsem je měla spojené jenom s Vánocemi. Ale když jsem byla tohle léto v Anglii, můj pohled na ně se výrazně změnil. Hned první večer jsme dostali tamní dezert zvaný "Eton mess" pojmenovaný podle Eton College. Je to směs rozdrolených pusinek, tuhé šlehačky, jahod a jahodové šťávy a je to nepopsatelná dobrota!
Já se ale rozhodla udělat malinko sofistikovanější verzi, aby to nevypadalo až jako takový "mess".

PS: Víte jak se řeknou pusinky anglicky? MERINGUES. No nezní to mnohem líp?


Na zrhuba 16 těchto pusinek budeme potřebovat:

  • 5 bílků
  • 400 g cukru moučka
  • špetku soli
Postup:

Maminka mě odmalička učila, že sníh na pusinky se šlehá ve vodní lázni. Já ale v Anglii zjistila, že to jde i bez ní. Takže prostě jednoduše  vyšleháme z bílků a špetky soli tuhý sníh a do něj postupně vmícháváme cukr, než se z toho nestane lepkavá hmota.
Troubu si mezitím dáme předehřát na 180 °C a plechy vyložíme pečicím papírem nebo vymažeme máslem. Pusinky tvoříme buďto pomocí lžic nebo pomocí cukrářského sáčku.
Pečeme je půl hodiny asi na 130 °C a asi další půl hodiny na 70°C - tak si uchovají bílou barvu a uvnitř zůstanou vláčné.

Pusinky zdobíme šlehačkou a ovocem vlastního výběru.


Dobrou chuť!
ČAUKIMŇAUKI

0 komentářů

Děkuji za Váš komentář!