Čokoládové cupcaky

By 3:57

Říkala jsem si, že jeden neúspěch mě od pečení cupcaků přece neodradí. Snad jednou někde jinde někdo ocení to, co mě baví a co si myslím, že mi jde. A mě prostě baví vyrábět cupcaky na všechny možné způsoby.
Nevím proč, ale tyhle mají všichni nejradši. (Ti, kdo nemají rádi čokoládu, by asi nesouhlasili). Jeníček jim říká "mňaufinky", takže na nich snad vážně něco bude.
Musím se Vám svěřit, že na kolejích nemáme troubu. Avšak díky mým milovaným rodičům jsem hrdým vlastníkem remosky - a věřte nevěřte, i v ní se dá péct! (Přestože nemůžu nijak kontrolovat teplotu).
Možná Vám to bude připadat zvláštní, ale po mamce jsem zdědila (nejen) jednu špatnou vlastnost - při pečení nikdy nic nevážím. Přemýšlela jsem, jak to tedy udělat, a nenapadlo mě nic kreativnějšího, než recept naměřit pomocí hrníčku. Snad doma taky jeden máte! (Ten můj má asi 250 ml).

PS: Už se těším, až si dám po obědě jeden "mňaufinek" ke kávě.



Na 16 těchto čokoládových cupcaků budeme potřebovat:

Na těsto:
  • 3 vejce 
  • 2/3 hrnku cukru (používám krystal)
  • 1/3 hrnku rozpuštěného másla (chceme-li levnější variantu, dobře poslouží i olej)
  • 1/3 hrnku mléka (namísto mléka můžeme použít i obyčejnou vodu)
  • 1 hrnek polohrubé mouky
  • 2 vrchovaté polévkové lžíce kakaa
  • prášek do pečiva a špetka soli
  • ořechy (dneska jsem použila vlašské, ale stejně dobře poslouží jakékoli)
Na polevu:
  • půlku másla (tedy asi 125 g)
  • stejné množství nutely 
+ něco na ozdobení

Postup je jednoduchý:

Nejdříve si dáme předehřát troubu (v mém případě remosku) asi na takových 200 °C. Vyplníme formy na cupcaky papírovými košíčky. Do každého košíčku dáme naspod trošku nasekaných ořechů. 
Dále začneme připravovat těsto. Jako první věc si z bílků a špetky soli vyšleháme tuhý sníh. V jiné míse vyšleháme žloutky spolu s cukrem do pěny. Do této směsi přidáme máslo a mléko a vše promícháme. Přidáme prosátou mouku s práškem do pečiva a kakaem. 
Do tohoto těsta opatrně stěrkou zapracujeme vyšlehaný sníh. 
Touto směsí plníme předem připravené košíčky. 
Pečeme asi 20 - 25 minut zhruba na 180 °C. 
(Nevíme-li jistě, jestli už jsou cupcaky hotové, můžeme zkusit propíchnout špejlí - je-li špejle po vytažení od těsta, ještě je v troubě na chvilku necháme).
Vytáhneme cupcaky ven z formiček a necháme vychladnou. 

Během pečení si můžeme připravit krém. Smícháme máslo s nutelou a je hotovo.

Vychlazené cupcaky zdobíme dle vlastní představivosti.



Dobrou chuť!
ČAUKIMŇAUKI

0 komentářů

Děkuji za Váš komentář!