Dýňová polévka

By 3:24

Tak a je to tady. Konečně jsem se rozhoupala. Už mám delší dobu pocit, že se potřebuju realizovat jinak než jen koukáním na seriály (a Jeňa mi za to snad zatleská). Možná je důvodem taky  to, že bych měla tento školní rok bakalářovat, tak hledám, kde se dá dělat co jiného. Ale taky doufám v to, že mě psaní blogu bude hecovat zkoušet nové věci a celkově posouvat prostě dál.
I když se přiznám, že vaření na kolejích není zrovna ideální a taky se přiznám, že si kvůli tomu neustále stěžuju, tak mi věřte, že se budu snažit co nejvíce to půjde.

Můj první recept je přesně pro takové chladné podzimní dny, jaké jsou teď za okny. A navíc je jednoduchý a efektivní. Jednoduše ho milujeme.


Na dýňovou polévku budeme potřebovat:
  • jednu dýni (ráda používám máslovou, protože ji nemusím loupat, ale samozřejmě se dá použít i jakákoli jiná)
  • tři mrkve
  • pět středních brambor
  • větší cibuli
  • tři stroužky česneku
  • smetanu ke šlehání
  • bylinku (já mám ráda hladkolistou petrželku, ale hodí se cokoli)
  • čili, kari, sůl, pepř a trošku oleje
Postup je jednoduchý:

V hrnci si na trošce oleje orestujeme nadrobno nakrájenou cibuli, přidáme nakrájenou dýni, kterou jsme předtím zbavili semínek. Dále pak přidáme i mrkev a brambory a okořeníme, aby se koření krásně rozvonělo (my máme polívku rádi trošku ostřejší, ale každý okoření podle svojí chuti). Až je zelenina trošku orestovaná, tak ji zalijeme studenou vodou asi tak centimetr až dva nad ni. (Pokud nechceme mít krém, nalijeme vody více). 
Počkáme asi dvacet minut, než se zelenina nepovaří a není krásně měkká. Poté sejmeme z plotýnky a rozmixujeme tyčovým mixérem. Nakonec přidávám natřené stroužky česneku, smetanu a bylinky.

Polévku při podávání ještě trošku zakápneme smetanou a nazdobíme čerstvými bylinkami. Samozřejmě si do ní můžeme udělat krutonky nebo cokoli, co máme rádi.



Dobrou chuť!
ČAUKIMŇAUKI


1 komentářů

Děkuji za Váš komentář!