Mandlové mini-cupcakes

By 10:31

Poslední dobou mě trápí myšlenky na to, proč v životě děláme téměř všichni něco, co nechceme jenom proto, že se to od nás očekává. Vidím to všude kolem sebe. Rodiče dělající práce, které je naprosto duševně neuspokojují, jenom proto, že se starají o své děti. Děti, které tvrdě dřou, jenom proto, aby byly dobré v koníčcích, které jim vybrali jejich rodiče. Studenty studující velice těžké školy, které nejednomu člověku způsobí duševní a zdravotní problémy, jenom proto, že to od nich společnost očekává.

Manuální práce v těchto časech upadá jen proto, že je brána za něco méně důležitého. Máte-li mozek, je dneska samozřejmostí, že půjdete na vysokou školu. Znám tolik lidí, kteří vysokou nestudují a kteří jsou o tolik inteligentnější než ty spousty hlupáků chodící kolem s vysokoškolským titulem.

Možná kdyby si lidé uvědomili, že v životě není tolik času na to, aby dělali věci, které je netěší, tak bychom se všichni měli hned líp.

Naštěstí mám rodiče, kteří mě vždycky podporovali, podporují a podporovat budou, ať se v životě rozhodnu pro cokoli. Jen bych chtěla, aby si byli i oni jisti tím, že tento vztah je vzájemný.

Haha, vím, že teď můj blog vypadá spíš jako filozofické okénko a od toho tady přece nejsme. Jsme tu kvůli jídla. Když mi předevčírem přišel opožděný dárek od mé milované Magdalénky se vzkazem "něco pěkného k focení na blog", hned jsem věděla, co udělám.
Jen škoda, že tady nemůže být se mnou, protože přesně vím, co bychom dělaly <3

Ležely bychom, povídaly si a jedly. Mluvily bychom dlouho a snědly bychom toho spoustu. Možná i všechny tyhle:



Na asi 25 těchto cupcaků budeme potřebovat:

  • půl hrnku hladké mouky 
  • půl hrnku rozemletých mandlí + pár celých
  • půl hrnku cukru
  • 2 vejce
  • půl hrnku oleje
  • půl hrnku podmáslí
  • jeden prášek na pečení
Postup:

Necháme předehřát troubu na 200°C a na dno mini košíčků nasypeme celé mandle. Potom bokem vyšleháme tuhý sníh z bílků. V míse smícháme všechny sypké suroviny dohromady, přidáme žloutky, olej a podmáslí a vše dobře promícháme. Nakonec lehce vmísíme předem udělaný sníh. Touto směsí plníme košíčky asi do tří čtvrtin. (Když je naplníte trošku víc - jako já, a budete je péct v remosce - jako já, nejspíš se vám podaří remosku naklonit a těsto vám na jedné straně vyteče - stejně jako mně :D).

Pečeme na 180°C asi 15 minut. 

Spodky cupcaků vytáhneme z trouby a necháme vychladnout.



Na krém budeme potřebovat:
  • 200 g plnotučného tvarohu
  • 1 balení "coconut cream" z M&S
  • trošku moučkového cukru na dochucení
Postup:

Všechny přísady vyšleháme dohromady a dáme na chvilku ztuhnout do ledničky. Poté pomocí lžíce zdobíme vychladnuté košíčky.

Cupcaky zdobíme marcipánem nebo ovocem, podle toho, co sami preferujeme. 

Marcipán buďto můžete koupit nebo si zkusit doma vyrobit vlastní. Je to celkem snadné. Ve větší míse smícháme zrhuba 350 g cukru moučka se 110 g sušeného mléka a přidáme 110 g změklého másla. Vše dobře prohněteme a ochutíme pomocí mandlového aroma.
 




Ještě jedna věc na závěr: mou novou závislostí je čaj matcha. Už jste ho někdy vyzkoušeli nebo o něm alespoň slyšeli? Jestli ne, tak jej vřele doporučuji. Jelikož káva mi už s únavou ani soustředěním nepomáhá, protože mi tak nějak nejspíš koluje v žilách místo krve, její úlohu nahradil právě tento čaj.
Určitě vyzkoušejte!!!

Dobrou chuť!
ČAUKIMŇAUKI


3 komentářů

  1. Jsem vedela, ze se budou hodit. Neboj neboj. V kvetnu praha jista:*

    OdpovědětVymazat
  2. Jsem vedela, ze se budou hodit. Neboj neboj. V kvetnu praha jista:*

    OdpovědětVymazat
  3. Mňam, vypadá to moc dobře. ♥

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš komentář!