Karamelový dort

By 4:08

Pjetik měl narozeniny! Což pro mě znamenalo, že hned po příjezdu z Prahy jsem se musela dát na pečení. Teda nemusela jsem, chtěla jsem.
Ještě že má tak rád sladké. I když jsem si celkem stoprocentně jistá, že se na zmizení dortu nepodílel jen on sám.

Karamel a čokoláda jsou dohromady nesmrtelnou kombinací. Proto jsem hned věděla, co budu chtít dělat.
Jen doufám, že si na té nesmrtelné kombinaci nikdo nevylámal zuby.



Na korpus budeme potřebovat:

  • 200 g hořké čokolády
  • 3 lžíce kvalitního kakaa
  • 250 g másla
  • 250 g cukru
  • 200 g hladké mouky
  • 4 vejce
  • 100 ml mléka
  • jeden hrnek silnější kávy
  • prášek do pečiva
  • špetku soli
Postup:

Ve vodní lázni si necháme rozpustit čokoládu, ke které po chvilce přidáme na kousky nakrájené máslo, až nám z toho vznikne jedna kompaktní hmota. Tu pak ochutíme špetkou soli.
Vzniklou hmotu nalijeme do mísy, přilijeme do ní kávu, vše zamícháme a necháme chladnout.
V jiné míse si mezitím vyšleháme vejce s cukrem do pěny. Do této hmoty přidáme mléko, prosátou mouku, kakao a kypřící prášek. Vše pořádně smícháme.
Tyto dvě hmoty spojíme dohromady a naplníme dobře vymazanou dortovou formu. 
Pečeme v předem předehřáté troubě asi na 180°C po dobu cca 1 hodiny.

Korpus pak vytáhneme z trouby a necháme vychladnout.


Na krém budeme potřebovat:
  • 1 karamelové salko
  • 250 g změklého másla
  • 200 g mascarpone
Postup by už ani nemohl být snažší:

Uvedené ingredience akorát vyšleháme dohromady a voilá, krém je hotov.

Sestavení dortu:

Vychladlý korpus vyndáme z formy, vrch seřízneme tak, aby byl korpus rovný. Celý ho pak rozkrojíme na dvě části. 
Na spodní část dáme asi polovinu krému, přiklopíme vrchní částí a celý dort pomažeme druhou půlku krému.
Zdobíme karamelem, který si připravíme jednoduše: smícháme deset polévkových lžic krystalového cukru se čtyřmi lžicemi vody - necháme probublávat nad středně velkým plamenem, dokud karamel nezačne hnědnout - poté z něj na alobal tvoříme libovolné obrazce, necháme zatuhnout, nalámeme a ozdobíme dort.

Dobrou chuť!
ČAUKIMŇAUKI

4 komentářů

  1. tsss a já na narozky dostala jen cupcaky :/ :D A*

    OdpovědětVymazat
  2. moc moc dobrý byl:-) ještě kousek mám, ale musím říct, že většinu jsem snědl sám ! což se docela divím, že na mě vůbec zbylo:D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš komentář!