Hummus

By 3:10

Fuj! To je ale humus!
Vlastně vůbec nechápu, jak mohlo být slovo hummus přejato jako výraz něčeho hnusného a nechutného.
Já hummus přímo zbožňuju a vždycky, když ho jím, tak si připadám, že jím čisté zdraví.
Jestli si teď myslíte, že zrovna nejste fanoušky luštěnin, a proto by Vám to nechutnalo, věřte mi - nejspíš se pletete. Stačí jen vyzkoušet.

Pro mě nezáleží na tom, podle jakého receptu je tato vynikající cizrnová pomazánka připravena, sním ji pokaždé.


Na jednu misku hummusu podle základního receptu budeme potřebovat:

  • plechovku naložené cizrny
  • vrchovatou lžíci sezamové pasty Tahini (pokud nemáte, nic se neděje)
  • stroužek česneku
  • asi půl deci olivového oleje
  • šťávu z poloviny citrónu
  • půl lžičky římského kmínu
  • sůl a pepř
  • petrželku na závěr
Postup je snadný: 

Slijeme plechovku cizrny a lák si ještě necháme na později. Pokud chceme v hummusu mít i celé kousky cizrny, tak si jich bokem trošku odložíme. Jinak všechny ostatní ingredience (až na petrželku) vložíme do mísy. Rozmixujeme tyčovým mixérem a voilá - máme hotovo. 
Já mám občas radši hummus kyselejší, tak podle chuti ještě přidám šťávu i z druhé půlky citrónu. Taky hodně záleží na tom, jakou chceme mít konzistenci - jestli je hummus na náš vkus moc hustý, přilijeme trošku láku z cizrny. 

Na závěr pomazánku posypeme celými kousky cizrny, zakápneme troškou olivového oleje a posypeme petrželkou. 

Dobrou chuť!
ČAUKIMŇAUKI

0 komentářů

Děkuji za Váš komentář!