Citrónové rizoto a kuřecí stehýnka na rozmarýnu

By 3:04

Ano, citrónové rizoto je pro mě hlavní hvězdou tohoto jídla. Poprvé jsem ho vyzkoušela v Anglii a musím říct, že mi učarovalo. Jeníček říkal, že to není až tak dobré a že to je přesně něco, co by vymysleli jenom Angličani. No věřte mi, jako hranolky s octem to vážně nechutná.

Vlastně bych k tomu to kuře ani nepotřebovala, ale občas je dobré dát si proteiny, ne?



Na dvě porce budeme potřebovat:
  • 6 stehýnek zbavených kosti
  • hrneček rýže druhu arborio 
  • 200 gramů cukrového hrášku (já použila zmražený)
  • hrst parmazánu
  • jeden litr zeleninového vývaru
  • šťávu a kůru z jednoho citronu
  • cibuli
  • pár snítek rozmarýnu
  • máslo
  • olivový olej
  • sůl a pepř 
Postup je následující:

Asi na lžíci másla orestujeme nadrobno nakrájenou cibulku než zesklovatí. Přidáme k ní rýži a chvilku restujeme společně. Zalijeme zeleninovým vývarem a deset minut necháme probublávat na nízkém ohni za občasného promíchání. Zhruba v polovině vaření přihodíme k rýži hrášek.

Mezitím si dáme rozehřát olivový olej na pánev. Kuřecí maso osolíme a opepříme z obou stran a vložíme jej do pánve. Přihodíme pár snítek rozmarýnu  a restujeme z každé strany asi pět minut. Kuře musí být krásně opečené a vevnitř nesmí být syrové. 

Poté do rizota přidáme citrónovou šťávu a kůru a taky parmazán a dobře promícháme.
A je to.


Dobrou chuť!
ČAUKIMŇAUKI


0 komentářů

Děkuji za Váš komentář!