Quiche

By 12:07

Quiche miluju. Je to jedno z mála jídel, které se dá péct v dortové formě a přitom není sladké! Pro mě tudíž jak dělané. 
Tuhle formu jsem si nadšeně koupila a až po příchodu na kolej jsem zjistila, že se mi do remosky vejde jen taktak. A tím taktak myslím vážně jen o vlásek. Proto vždycky budou kraje lehce křupavější, haha. Ale to já ráda!

Do quiche se skvěle hodí naprosto cokoli. Prostě co máte rádi. 

Tenhle miláček byl špenátový se slaninou. Bohužel nepřežil moc dlouho. 

RIP



Na těsto budeme potřebovat:

  • 200 g hladké mouky
  • 100 g studeného másla
  • 4 lžíce ledové vody
  • špetku soli
Postup:

Všechny suroviny smícháme dohromady - nejdříve nám vznikne drobenka, později se však vše spojí. Zabere to zhruba 15 minut. Takto vytvořené těsto dáme do ledničky vychladit minimálně na jednu hodinu - lépe se s ním potom pracuje.
Vyválíme ho na tenký plát (nejlepší je si těsto vložit mezi dva pečící papíry, jde to nejlépe). Já pořád nemám ten váleček, ale flaška od piva odvedla svou práci... Pokryjeme jím celou formu. Těsto několikrát propíchneme vidličkou, aby se později netvořily bubliny. Okraje pomašlujeme vajíčkem. Na korpus položíme pečící papír, který něčím zatížíme - buďto kamínky nebo fazolemi. Dáme si ho předpéct asi na 10 minut na 180°C. 

Mezitím si připravíme náplň, na kterou budeme potřebovat: 
  • 2 velké cibule
  • 200 g anglické slaniny
  • 250 g čerstvého baby špenátu
  • 250 ml smetany (minimálně 30%)
  • 4 vajíčka
  • 150 g  nastrouhaného čedaru
  • sůl, pepř a bylinky na dochucení
Postup:

Nakrájíme si slaninu na kostičky a necháme ji opéct na pánvi. Vypeče se z ní tuk, takže k němu můžeme přihodit cibule nakrájené na větší kousky a ani nepotřebujeme olej! Cibulku necháme pěkně se slaninou opéct a zesklovatět. Přihodíme baby špenát a počkáme, až několikanásobně zmenší svůj objem.
Tuto směs rovnoměrně poklademe na předpečený korpus.
Mezitím si vyšleháme vajíčka se smetanou, osolíme, opepříme a přidáme nasekané bylinky (já použila pažitku a petrželku). Touto směsí vše zalijeme. Celý quiche zasypeme nastrouhaným sýrem.
Pečeme v troubě asi 15 - 20 minut na 180°C.

Já jím quiche ráda ještě teplý, podávám ho se salátem a pečenými brambory na anglický způsob, kde jsem se to takhle naučila.
Ale samozřejmě je vynikající i ve studené verzi, což může potvrdit můj brácha, který na něho "dostal chuť" uprostřed noci. <3



Dobrou chuť!
ČAUKIMŇAUKI

0 komentářů

Děkuji za Váš komentář!