Lívance s limetkou a rozmarýnem

By 14:27

Vlastně ani nevím, jestli to jsou lívance nebo palačinky. Ale vadí to? Vadí, že nespadají ani do jedné škatulky?
Lívanečník nemám (skoro jako všechno), tak je dělám prostě větší.

Ale i tak jsou úžasné.

Těsto podle mě zvládne i malé dítě, protože je to rychlejší a tedy nekynutá verze. A jestli rádi experimentujete - jako já - zkuste do té nudné všednosti přidat něco extra.

V mém případě se to určitě vyplatilo!


Na porci pro dva budeme potřebovat:

  • hrníček mléka
  • půl hrnku mouky
  • 2 vejce
  • lžičku cukru
  • lžičku kypřicího prášku
  • špetku soli
  • snítku čerstvého rozmarýnu
  • kůru a šťávu z jedné limetky
Postup:

V míse si smícháme všechny sypké suroviny. Do této směsi přimícháme mléko a žloutky. Ve vedlejší misce si vyšleháme bílky do tuha. (Jako malá jsem si ráda misku zkoušela obracet nad hlavou, jestli se mi to povedlo - zkuste to taky!)
Obě směsi smícháme dohromady. Díky bílkům by těsto mělo být krásně nadýchané. Přidáme limetkovou šťávu, kůru a nadrobno nasekaný rozmarýn.

Smažíme na trošce másla buďto v lívanečníku (jestli jste ti šťastlivci, kteří jej vlastní) nebo v pánvičce (jestli jste ti lůzři jako já). Obracíme tehdy, až se nám na lívancích začnou tvořit bubliny.

Lívance podáváme s čímkoli, záleží na chuti. Já si na ně dala maliny a javorový sirup. Mmmm! 



Dobrou chuť!
ČAUKIMŇAUKI



0 komentářů

Děkuji za Váš komentář!